Tentoonstelling Wessanen en Laan

TENTOONSTELLING 250 JAAR WESSANEN & LAAN

De Historische Vereniging Wormerveer (HVW) organiseerde een tentoonstelling over 250 jaar Wessanen & Laan.

Genoemd bedrijf was voor Wormerveer en omgeving een belangrijke werkgever en heeft ook op sociaal gebied veel voor Wormerveer betekend.

Door middel van talloze foto’s en filmbeelden, zowel uit eigen archief als uit privébezit, kreeg u op deze tentoonstelling een schitterend beeld van het industriële verleden van Wormerveer voorgeschoteld.

Deze tentoonstelling werd mede mogelijk gemaakt door:

VIER DAGEN LANG EEN FEEST DER HERKENNING

Van 29 oktober t/m 1 november 2015 hield de Historische Vereniging Wormerveer haar tentoonstelling “250 jaar Wessanen & Laan" in het clubhuis van de Duivensportverenigingen aan de Noordsterweg 10-12 in Wormerveer.

De tentoonstelling werd druk bezocht, onder meer door oud-medewerkers van deze in Wormerveer en omstreken ooit zo belangrijke werkgever. Het was een feest der herkenning. Men kwam meermalen terug om een kijkje te nemen en een praatje te maken.

Myriam Altink uit Assendelft kwam als 700e !!! bezoeker binnen lopen. Zij kreeg uit handen van voorzitter Dick Zwart gratis de Wessanen Special overhandigd. Deze uitgave is nog beperkt verkrijgbaar en te bestellen via info@hvwormerveer.nl. Ook kunt u hiervoor terecht op onze vaste verkooppunten Herenkapsalon Dirk Sluijs, Zaanweg 71 en Bakker Rokersspeciaalzaak, Zaanweg 124 C, beiden in Wormerveer.

Het bezoekersaantal kwam uiteindelijk uit op 742.

Het bestuur van de HVW is trots op haar vrijwilligers, die zich ruim een jaar met de voorbereidingen van deze tentoonstelling hebben bezig gehouden.
Het resultaat mag er zijn, gezien de vele positieve reacties!

Mevrouw Myriam Altink uit Assendelft kwam rond drie uur vanmiddag als 700e !!!
bezoeker binnen lopen.

SCHIPPERS- EN ANDERE VERHALEN

Letty Swart heeft een aantal jaren geleden een aantal schippers/oudwerknemers van Wessanen & Laan geïnterviewd. In aanvulling op de vorig jaar gehouden tentoonstelling "Wessanen & Laan 250 jaar" zijn deze 8 interviews gebundeld in onderstaande digitale boekwerk. Als u op de omslag klikt wordt het boek geopend. Door naar beneden te scrollen kunt u de pagina's lezen.