Tentoonstelling Maquettes 2013

Tentoonstelling maquettes Wormerveer Anno 1750 1, 2 en 3 november 2013

Tentoonstelling maquettes Wormerveer Anno 1750 en het Rooie Dorp en Krommenieërpad groot succes!

De afgelopen drie dagen was het een drukte van belang in De Vermaning aan Zaanweg 57 in Wormerveer. De daar door de Historische Vereniging Wormerveer ten toon gestelde maquettes Wormerveer Anno 1750 en Het Rooie Dorp en Krommenieërpad trokken veel publiek.

Op een fotowand was te zien hoe de maquette Wormerveer Annno 1750 in drie jaar tijd door de werkgroep, bestaande uit vrijwilligers van de Historische Vereniging Wormerveer, langzaam maar zeker in ca. 10.000 mensuren tot stand kwam. Verder hingen er tekeningen van bijna alle molens uit die tijd, voorzien van de nodige informatie. En natuurlijk waren de makers van de maquette als suppoost aanwezig om vragen te beantwoorden of bepaalde zaken toe te lichten.

De door Henk Hildering gemaakte maquette over het Rooie Dorp en Krommenieërpad veroorzaakte een ware toeloop van oud-bewoners. De suppoosten bij deze maquette woonden vroeger zelf in het Rooie Dorp en wisten dus waarover zij spraken. Een en ander riep veel herinneringen op en lokte evenzoveel verhalen uit. Men kwam tijd tekort!

Gezien de reacties in het gastenboek heeft men met veel plezier en bewondering beide tentoonstellingen bezocht. De HVW mag trots zijn op het bereikte resultaat