Lichtjesavond 2017

LICHTJESAVOND BIJ DE HISTORISCHE VERENIGING WORMERVEER

De 14e lichtjesavond van de Historische Vereniging Wormerveer zit er weer op.

Ooit begonnen met zo’n 250 lichtjes, is de lichtjesavond inmiddels uitgegroeid tot een jaarlijkse traditie met zo’n 2.000 lichtjes. De belangstelling was weer groot.

Gistermorgen zijn onze vrijwilligers druk bezig geweest met het plaatsen van de potjes met waxinelichtjes. Het aansteken ervan ’s middags verliep echter niet geheel vlekkeloos.
Er bleek in de tussentijd een deel van de lichtjes uit de potjes te zijn gehaald, terwijl over de hele begraafplaats lege, vreemd vervormde aluminiumbakjes verspreid lagen.
Vandalisme? NEE, het bleek het werk van een groep eksters!!!
Het leverde wat extra werk op, maar alles was keurig op tijd klaar.
Met dank aan onze vrijwilligers!

De lichtjesavond werd geopend met een aantal liederen door het gelegenheidskoor o.l.v. Marjoke Keek. Daarna was het de beurt aan de leerlingen van de Openbare Basisschool De Pionier.
Zij hadden een aantal weken geleden met hun juffen Richtje en Els een bezoek aan de begraafplaats gebracht en hierover op school gedichten gemaakt. Vanavond lazen ze deze voor. Er zaten weer prachtige exemplaren bij.
Het koor sloot de lichtjesavond af.
Daarna mocht men de begraafplaats bezoeken.

Bijgaand een paar foto’s.

Bovenstaand een impressie van de Lichtjesavond van 3 november jl., gemaakt door Pieter Harbering

Vorige pagina: Lichtjesavond 2016
Volgende pagina: Lichtjesavond 2018