Oct 27, 2019

Ledencontactmiddag 2019

Op zaterdag 26 oktober organiseerde de Historische Vereniging Wormerveer een bijeenkomst voor leden en niet-leden, waarbij Ron Couwenhoven een lezing hield over de verdwenen molens in Wormerveer.
En dat waren er nogal wat, zoals De Witte Vlinder, De Rode Wildeman, De Samson, Het Witte Paard, De Noordster, Het Jonge Vool etc. etc..
Ruim een uur wist Ron de aanwezigen met zijn bijzondere verhalen en foto's te boeien.
Wist u bijvoorbeeld dat de wind in het verleden behoorde aan de koning of aan de persoon die in zijn naam over een streek regeerde? En dat de molenaars voor het recht om de wind te gebruiken moesten betalen?

De HVW kan terug kijken op een geslaagde middag.
Met dank aan Ron Couwenhoven, Zaanse molenkenner bij uitstek!

Categorie: Algemeen
Ingezonden door: Han

De HVW kan terug kijken op een geslaagde middag.
Met dank aan Ron Couwenhoven, Zaanse molenkenner bij uitstek!

Vorige pagina: Statuten HVW
Volgende pagina: Over Wormerveer